Autosource Group indgår stærkt erhvervspartnerskab med SDU
Formålet med erhvervspartnerskabet er at finde, rekruttere og udvikle talenter som på sigt skal være med til styrke og fortsat udvikle virksomheden – og de skal ikke mindst være med til fortsat at digitalisere bilbranchen helt fra forhandlerled til slutbruger.
Autosource Group har derfor taget en strategisk beslutning om at bruge endnu flere ressourcer på at investere i nye skarpe talenter.
Erhvervspartnerskabet gør det muligt at komme endnu tættere på nye talenter og dermed potentielle medarbejdere, der skal være med til at realisere koncernens ambitiøse mål om at være den førende leverandør af softwareløsninger til bilbranchen.
Det nye erhvervspartnerskab med SDU er derfor en central del af koncernens forretningsstrategi om at investere stort i den digitale fremtid, hvilket det seneste opkøb af 1001 BILER ligeledes er med til at understrege.
ASG startede i sin tid med to ansatte i et malerlokale i Odense. Men med en umættelig sult efter at sætte sit digitale aftryk i bilbranchen, som skal kunne forenkle og optimere arbejdsprocesserne, er koncernen i dag en helstøbt SaaS-virksomhed, der nu skriver mere end 50 ansatte på organisationsdiagrammet med abonnementsindtægter i millionklassen. De har i 2022 ansat mere end 10 nye medarbejdere, og formålet med erhvervspartnerskabet er at rekruttere end flere medarbejdere, der skal være med til at digitalisere bilbranchen.
”Vi er inde i en rivende udvikling, og vi investerer i øjeblikket stort i større digitale projekter, som kræver, at vi har de skarpeste kompetencer i huset. Vi stræber hele tiden efter at være førende leverandør af softwareløsninger til bilbranchen, og det kræver, at vi investerer i fremtiden og i de bedste talenter. Det skal erhvervspartnerskabet med SDU være med til at sikre, så vi fremover rekrutterer de dygtigste talenter allerede i deres uddannelsesforløb,” siger Jonas Pasgaard Krogh, VP hos Autosource Group.